top of page

מסעדת יסמין בעוספייה - פיוז'ן מגוון וחדשני המשלב בין טעמי המטבח המזרח תיכוני למטבח האירופאי

בשנים האחרונות התפתחה מאד התרבות הקולינרית בכפרים הדרוזיים בעוספייה ודאלית אל כרמל. לא עוד חומוס וקבב אלא מגוון רחב של מטבחים ותרבויות.


הפעם, אני רוצה להכיר לכם את מסעדת יסמין השוכנת בלב עוספייה, בשכונה שלווה ונעימה, הרחק מהכביש הראשי. המסעדה המעוצבת והיפה החלה את דרכה כדוכן כריכים. אמאני ללאוי, אם לשלושה ילדים הגשימה חלום ופתחה מקום קטן בו תוכל למכור את כריכיה המיוחדים. בעידודו ותמיכתו של בעלה איסמאעיל פרח המקום והתפתח וכיום זו מסעדת שף רחבה ומרווחת, עם גינה חיצונית מטופחת, אליה מגיעים מכל קצות הארץ על מנת לטעום וליהנות ממטעמי המסעדה.

המסעדה משלבת בין טכניקות בישול שונות ממטבחים שונים והשילוב הזה עם חומרי הגלם המקומיים והאיכותיים מביא ליצירת מנות חדשניות ומקוריות כשההשראה היא המטבח הדרוזי העשיר.

בין המנות שמציעה המסעדה תמצאו מנות דרוזיות כמו מנזלה וקובה, מנות מהמטבח האיטלקי כמו ארנצ'יני, ניוקי, פיצה ופסטות. מנות מהמטבח האסייאתי – נודלס, בקר סצ'ואן ועוף בג'ינג'ר. מגוון סלטים טריים, פירות ים, דגים ומנות בשר. הכל מוקפד מאד, טרי וחומרי גלם איכותיים במיוחד.


השפים המקצועיים של המסעדה מתמחים במגוון המטבחים ולמעשה הכל נעשה במקום. החל מהבשרים המעושנים, הסומק שנטחן במטבח, שמן הזית המיוחד, הפסטו הביתי, הלחמים, האיולי שום ועוד. גם הקינוחים הנהדרים נעשים במקום על ידי קונדיטור מומחה שמגיע למסעדה.

האווירה במקום לבבית ומקבלת והעיצוב משלב בין יופי לנוחות. אנחנו נהנינו מהשלווה במקום ולמרות שהמסעדה הייתה מלאה בסועדים, לא היה צפוף כלל. השירות היה מצוין ולא מעיק והמלצרים היו אדיבים וחייכנים ודאגו לכל מבוקשנו.


מה אכלנו?

התחלנו עם פוקצ'ה לוהטת שרק יצאה מהטבון ולוותה בשמן זית ועשבי תיבול, קונפי שןם טחינה, וסלסה. נזהרנו לא לחסל את כל הפוקצ'ה כי ידענו מה עומד לבוא. מנה נהדרת לפתוח אתה את הארוחה (27 ₪)

מנות ראשונות וסלטים החלו למלא את השולחן:


סלט פטוש רענן ומצוין שהכיל מגוון ירוקים חסה, מלפפון ,עגבנייה, בצל סגול ופטרוזיליה. מעל גבינה בולגרית מגורדת וקרוטונים. סלט קראנצ'י, אביבי וטעים מאד (56 ₪)


סלט נוסף היה סלט חלומי בסגנון מיוחד וקצת שונה מהמוכר והיה מתובל ביוגורט ונענע עם גבינת חלומי מטוגנת ופטריות. טרי ומצוין (58 ₪)


מהמטבח האיטלקי הגיעה מנת ארנצ'יני- 3 כדורי ריזוטו מצופים בפרורי לחם ממולאים במספר סוגי גבינות. מנה מצוינת שבן הזוג אהב מאד (49 ₪)


לבבות ארטישוק- צרוב על הגריל עם טבעות גבינת עיזים, צלפים, בצל סגול, צנונית, ושמן ירוק. מנה מלאת טעמים, מיוחדת ואל תוותרו עליה. אחת ה- מנות! (53 ₪)


מנת חציל אף היא עשוייה בצורה מיוחדת ומקורית עם לימון ושמן זית. וכמי שאוהבת חצילים. ממליצה בחום (42 ₪)


מנה נהדרת נוספת הייתה מנת הקרפצ'יו בקר- פרוסות דקיקות של פילה בקר נא טרי ואיכותי עם בלסמי מצומצם, איולי שום, צלפים ופרמזן. (62 ₪)


ולמנות האוכל הדרוזיות: קובה ממולאת בשר, עלי גפן במילוי אורז ותבלינים, כרוב לבן ממולא במילוי אורז ותבלינים עם יוגורט עיזים ,מנזלה -תבשיל עגבניות, חומוס גרגרים וחצילים עם לחם טאבון, במיה- תבשיל במיה ברוטב עגבניות וקונפי שום (בין 39- 43 ₪ למנה) אהבתי במיוחד את תבשיל המנזלה העשיר והמצוין ואת הכרוב הממולא.


עיקריות

אני בחרתי להזמין מנה קלאסית ואהובה צלעות כבש. היא הוגשה עם צ'ימיצ'ורי וירקות קלויים. הבשר היה נימוח, עסיסי, עשוי כהלכה ומשובח במיוחד. זו מנה מעולה ומומלצת בחום. התענגתי על כל ביס. (125 ₪)


בן הזוג בחר להזמין מנה מן הים מיקס פירות ים עם שרימפס, מולים, קלמרי, ראשי קלמרי, ברוטב שום לימון ואספרגוס. מנה עשירה, מתובלת נכון וטעימה מאד לאוהבי פירות הים. (118 ₪)


והגענו לחלק האהוב עלי בארוחה הקינוחים. היה קשה לבחור בין שלל הקינוחים המפתים ולבסוף הלכנו על רד וולווט המורכבת מפירות יער, שכבות טורט רד וולווט בשילוב גבינת מסקרפונה. (44 ₪) ומוס טריקולד- תחתית קראנץ אוראו ושכבות מוס שוקולד, נשמע אולי פשוט אבל מנה וואו (47 ₪) סיום נהדר לארוחה משובחת.




תוכלו למצוא בתפריט גם ארוחות בוקר מיוחדות, סלטים טריים, מבחר מוקפצים, פסטות, רביולי, דגי ים, פירות ים, פלטת בשרים מיוחדים, וספיישלים כמו ניוקי ערמונים.

יש תפריט ילדים מיוחד עם פיצה ב-38 ₪ ושניצלונים וצ'יפס- 42 ₪

לסיכום: איני מתפלאת שמגיעים לכאן מכל רחבי הארץ. זו חוויה קולינרית מיוחדת, מהנה וטעימה מאד המשלבת בין מטבחים.

במקום מתקיימים גם אירועים עד 100 סועדים.

יש להזמין מקומות מראש במיוחד בסופי שבוע וחגים

מסעדת יסמין- רחוב א-זנבק, עוספייה

שני-שבת 9.00-22.00

סגור בראשון.

טלפון: 04-839-2415

פייסבוק- לחצו כאן

בוייז- JASMINE COFFEE

 

צילומים: ניסן גביש

גילוי נאות: היינו אורחי המסעדה

 

bottom of page