top of page

מסעדת הנמל 24 בחיפה - חוויה קולינרית מלאת טעמים וקסם

מסעדת הנמל 24 הוותיקה והידועה אהובה עלינו במיוחד. ביליתי בה עם משפחתי באירועים משמחים ומעולם לא התאכזבנו. המנות המיוחדות, ההגשה המוקפדת, האווירה, הטעמים. תמיד יצאנו מרוצים, שמחים וטובי לב.

כששמעתי שהמסעדה נסגרה כי הבעלים נדרשו לפנות את המקום, התעצבתי וקיוויתי שהמסעדה תיפתח מחדש בלוקיישן מתאים אחר. ואכן, לאחר חיפושים ממושכים השף רן ראש ושותפתו הוותיקה שניהלה את המסעדה שנים רבות, טל רחימי גלפר מצאו מקום מתאים ומיוחד לא פחות מהקודם. בשכונת הדר הישנה, בקומת הקרקע של מלון ביי קלאב, במבנה לשימור.

האווירה מזכירה את האלגנטיות וההדר של שנות הארבעים והעיצוב בהתאם, מכבד את ההיסטוריה של המקום, חם ונעים. מרפסת פתוחה מקיפה את החלל בעל החלונות הענקיים והעצים והצמחייה משרים אווירה של נינוחות ושלווה. ניכר שהושקעה אין סוף מחשבה בכל פרט ופרט, בבחירת הריהוט, התאורה, הכלים. הכל מוקפד, אלגנטי אך לא כבד מדי.

מדוע שם המסעדה לא שונה ונותר "הנמל 24" מנחשים מדוע? לא רק כיוון שמדובר במוסד ידוע ואהוב, אלא כיוון שלקוחות המסעדה הוותיקים דרשו שהשם לא ישתנה ולדעתי, טוב מאד שכך.


התפריט במסעדה התחדש והשתנה. המטבח הוא שילוב חיפאי צרפתי. השף רן ראש שלמד והתמקצע בצרפת, סיפר לי כי הכניס לתפריט את זיכרונותיו מבית סבתא שהתגוררה בהדר והוא נהג ללכת איתה לשוק, לערוך קניות ולצפות בה מבשלת. לפני פתיחת המסעדה חקר רן את האוכל בחיפה במשך חודשים ושילב בתפריט אשר השראתו צרפתית, אלמנטים של הר הכרמל ושל הים שלחופו שוכנת חיפה- מנות של דגים ופירות ים או משרה של ערער וחומץ אורנים שמגיע מההר.


כמו עיצוב המסעדה כך גם התפריט, מושקע מאד, מיוחד, מקורי ומציע מנות מסקרנות, מלאות קסם וטעם. למשל: סלט תמנון כבוש בחומץ אורנים, עשבי תבלין וג'ינג'ר בקרם פלפלים או קלמארי במילוי בייקון ותרד בחמאת עגבניות ואנשובי, ציר סרטנים, תפו"א מדורה שמנת חמוצה וקציפת סרטנים. ומה דעתכם על המנה הזו? רביולי ארטישוק ירושלמי וכמהין על פלאן ארטישוק ירושלמי ברוטב יין לבן, מסקרפונה ומרווה.

יש גם מנות שנשארו מהתפריט הקודם כמו הפתיח של הגריסיני והמטבלים ומרק הבצל עם קציפת הכמהין.

התלבטתי מאד מה לבחור מהתפריט. רציתי לטעום את כולו. למזלי, ביום רביעי יש אפשרות לתפריט טעימות מיוחד המציע מבחר מנות גדול מתפריט הערב, כך שאפשר לטעום הרבה יותר מנות וזה נהדר בעיניי.


התחלנו עם גריסיני רוזמרין המלווה במטבלים ומרקון קרם בצלים הנמזג אל קצפת כמהין. התחלה מצוינת וטעימה שמרמזת על מה שעוד יבוא בהמשך ושלוותה בקוקטייל חיפאי קארבייאן מתקתק ונהדר.


עברנו לטרטר שייטל וחזה אווז חלמון חלוט, זסט הדרים ודבש ברוטב תפוז קרמל – מנה מופלאה, המשלבת טעמים באופן מושלם לחוויה בה משתתפים כל החושים.

מנה ראשונה נוספת- ברולה ופטה כבדים לצד כבד אווז כבוש, סוכריות דלעת- אניס וקרמבל בצל , רוטב שוקולד-קפה שחור-ג'ינג'ר. זו מנה שטועמים לאט ובוחנים על הלשון את השילוב והייחודיות של הרוטב המריר, הדלעת המתוקה, הפטה והברולה. נהדר.


מנות ביניים- שרימפס בחמאת מרווה על ברולה שום, תרד תורכי וספונג' אצות. לא דומה לשום מנת שרימפס שטעמתי. הספונג' הרך על מרקמו יחד עם הברולה שום והתרד, יוצרים מנה חדשה ומיוחדת.


בין לבין משעשעים את החייך עם מנת ברזאולה של בשר מיובש, עם קרם ארטישוק על מצע קרם פרש ויין אדום מצוין.

קלמארי במילוי בייקון ותרד בחמאת עגבניות ואנשובי, ציר סרטנים, תפו"א מדורה, שמנת חמוצה וקציפת סרטנים. התמוגגתי משילוב הטעמים הכל כך ייחודי. הכל התמזג לביס חלומי.

PORK BELLY ופולנטת רוזמרין, אספרגוס, ציר בקר- וורמוט וגארנה פדנו- שוב, מנה מיוחדת, עסיסית, מלאת טעמים ומיוחדת.

חזה אווז במשרה ערער ואורנים לצד גראטן תפו"א ובטטה- זו מנה שסיקרנה אותי במיוחד עקב המשרה המיוחד. מנה מצוינת וכמו כל המנות מצליחה לייצר טעם חדש לחזה האווז הידוע.

לפני העיקריות מתפנקים בסורבה מרענן.

לעיקריות: פילה בס בקראסט חמאת במיה, קרם ארטישוק ירושלמי, שוקולד לבן, פירה עגבניות קונפי ואבן יוגורט.- מנה מומלצת ומצוינת. בשום אופן לא לוותר עליה. נימוחה, מענגת ומלאת טעם.

נתח פילה בקר וניוקי עירית, בצלי פנינה מקורמלים בציר בקר, שמנת ופרמזן. הפילה מקבל טוויסט מיוחד, הוא עסיסי, רך וטעים להפליא.

הגענו לקינוחים. גם כאן הבחירה קשה מאד. האם נבחר בטארט אגסים עם גלידת מרציפןומרנג? אולי בפבלובה קוקוס במילוי סלסת אננס? או ברולה פיסטוק עם גלידת צנובר מעושנת וקרמבל פיצוחים?

בחרנו לבסוף בכדור שוקולד (טבעוני- קשה להאמין) במילוי סורבה שוקולד מריר, תותים, פרורי בסבוסה ומוס פרלינה. איזה קינוח נהדר ומיוחד. אהבתי מאד.

מחיר ארוחת טעימות לזוג הוא- 485 ₪. לא כולל יין. המנות אינן גדולות, אך מבטיחה לכם שתתענגו על כל מנה ומנה, מהאיכות, הטעמים המיוחדים, השילוב המקורי ותצאו שבעים ומאושרים מהחוויה הקולינרית הקסומה שעברתם, כמונו.

הנמל 24- עומר אל כיאם 12, חיפה.

ימים: רביעי חמישי- 18.00-00.00

ששי שבת- 12.00-00.00

טלפון: 04-8628899

פייסבוק- לחצו כאן


גילוי נאות: היינו אורחי מסעדת הנמל 24

 

bottom of page