top of page

היכן תטיילו בפסח? ההמלצה שלי ירושלים. קבלו 5 המלצות ירושלמיות שיעשו לכם את החג

חול המועד פסח מאפשר לנו לצאת לטיולים ולהכיר מקומות חדשים ברחבי הארץ. נכון, זו תקופה מורכבת ולא פשוטה אך אנו חייבים להמשיך, לצבור כוחות , להתאוורר וליהנות מהארץ היפה שלנו.

בסיור מקדים בירושלים, בו השתתפתי יחד עם עוד אנשי תקשורת גיליתי מקומות מיוחדים ומושכים, קולינריה משובחת, תערוכות ואומנות וגם מקום לינה מומלץ במקום הכי מרכזי ושווה בלב העיר.


בואו לטייל איתי בירושלים


1. הגן הבוטני האוניברסיטאי

הגן הבוטני האוניברסיטאי הוא אי של יופי ושלווה במרכז העיר. לטייל בגן היפהפה מוסיף חמצן לא רק לריאות אלא גם לנפש. תום עמית מנהל הגן הצליח להפוך את המקום למוקד לבילוי, תרבות ויופי.

האטרקציה החדשה שתיפתח בספטמבר הקרוב היא הפגודה היפנית המדהימה. מי שיגיע בפסח יוכל להציץ כי במהלך חול המועד יתקיימו סיורים סביב הפגודה הממוקמת בסמוך לשמורת עצי הדובדבן היפנים, עם אפשרות הצצה מהדלתות. הפגודה נבנתה ע"י נגרים מאסטרים מיפן בשיטות מסורתיות וללא אף מסמר. מדהים.



מה עוד מחכה לבאים בפסח? פסטיגן אביב: פסטיבל פסח לכל המשפחה בגן הבוטני פסח – 24-25.4.24 בשעות 10:00-16:00. עם שלל פעילויות. תהיה מוזיקה חיה באווירת קרנבל, רכבת פרחים שאתה תוכלו לסייר בגן ובחממה, יהיו סדנאות יצירה, יתקיימו הצגות (פעמיים ביום) יהיו מאפרות פנים לילדים ועוד הפתעות.

אנחנו טיילנו בגן עם ד"ר אורי ספיר פרגמן, המדען הראשי של הגן, שהסביר לנו על העצים והצמחים בגן וביקר איתנו בחממה המדהימה אליה אתם חייבים, חייבים להיכנס.

במהלך חול המועד פסח יתקיימו סיורי פריחות מודרכים ברחבי הגן: שעות הסיורים: 10:30 12:30 14:00 (ניתן לתאם סיורי פריחות וסיורים בפגודה לאורך כל החג) תוכלו גם לערוך פיקניקים משפחתיים בשטחי הגן הנרחבים וליהנות מהמרחבים, הפריחה והשלווה.


הגן הבוטני משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים למעלה מ7000 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.


עלות:  40 ₪ ילד/מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 28 ₪

משפחות מפונים 28 ₪   מנויים: חינם

שעות פעילות בחוה"מ:  24-25.4.24 בשעות 10:00-16:00

לפרטים נוספים ותיאום סיורים בגן טל. 02-6794012

לאתר הגן הבוטני – לחצו כאן


2. מרכז הקונגרסים בנייני האומה – סיור בתערוכות השונות


מתי לאחרונה ביקרתם בבנייני האומה? אני לא הייתי במקום כבר שנים וזו הייתה עבורי חוויה לבקר במוסד ההיסטורי הוותיק והידוע.

הידעתם שהשנה חוגגים 70 למרכז? במסגרת החגיגות תוכלו לבקר ולסייר במקום ללא תשלום (בתיאום מראש) לצפות בתערוכות השונות וגם באתר הארכאולוגי שבמקום ולראות את הכבשנים של הלגיון הרומי לפני 1900 שנה, בהם בנו רעפים ומרזבים.

תוכלו להציץ גם לאולמות המרשימים. כמו אולם טדי ע"ש טדי קולק. במרכז מתקיימים כנסים רבים, אירועים ופסטיבלים ומעל חצי מיליון איש מתארחים כאן מדי שנה. אלכס אלטר סמנכ"ל בניני האומה ורקפת אילוז סמנכ"לית השיווק סיפרו לנו גם על המופעים הרבים שמתקיימים במקום ב"במת האומה" וחברת הבראנץ' אותה הכניסו וכך מתאפשר לצופים לאכול במקום.



בבנייני האומה מוצגות היום כ-20 תערוכות שונות. ערן ליטוין אוצר בנייני האומה סיפר לנו על התערוכות הרבות והשאיפה לארח אמנים באופן קבוע.

התערוכה שריגשה אותי ביותר הייתה  "ילדים מציירים מלחמה" ובה ציורים של ילדים מבתי ספר יסודיים מכל רחבי הארץ. יהודים, ערבים, חילונים ודתיים – משדרות, פתח תקווה, רהט, קלנסואה, קיבוצים וישובים מהעוטף מדרום עד צפון. התקשיתי לא לדמוע מול הציורים המרגשים.


התערוכות מרתקות ומרשימות מאד. אציין רק כמה מהן שאהבתי במיוחד ."כוכבים מעל כיכר 'ציון'"-על בתי הקולנוע של ירושלים שפעלו עד שנות התשעים. פסלי המתכת של האמן אורי דושי. שנים-עשר השבטים – של מארק שאגאל. אלו הדפסים חתומים שהעניק שאגאל לבנייני האומה.


פסלי מתכת של האמן יוחנן הרסון


תערוכת "בגובה העיניים" - חסד אנושי בתצלומיה של עתליה כ"ץ

לפרטים נוספים ותיאום סיור: בנייני האומה – מחלקת לקוחות – 02-6558522

לאתר בניני האומה- לחצו כאן

3. מוזיאון ידידי ישראל


מוזיאון ידידי ישראל אינו מוזיאון רגיל כפי שהורגלנו. זה מוזיאון חדשני, טכנולוגי ואינטראקטיבי. והחוויה שהוא מציע שונה ממה שהורגלנו לו במוזיאונים רגילים. הוא הוקם בשנת 2015 בשכונת נחלת שבעה ע"י ד"ר מייק אוונס, סופר ואוהב ישראל המועמד לפרס נובל לשלום על פעילותו נגד ה-BDS.

המוזיאון עוסק בנושאי הציונות מנקודת מבט שונה, תוך שהוא מביא את סיפורם של התומכים הלא יהודים שעזרו לעם היהודי לחזור לישראל. לצד המוזיאון קיים מרכז מדיה גדול המקיים ראיונות וכנסים בנושאים אקטואליים, מארח פוליטיקאים, אנשי ממשל ובעלי השפעה, מקיים אירועים, ארוחות ומופעים וכל זאת משודר לעולם כולו.

המוזיאון מרשים ומרגש. הוא מתחיל במיצג של מפת ארץ ישראל לפי הגבולות התנכיים, משם למיצג המייסדים המציג את אותם נוצרים שתמכו בציונות והקימו את התנועה 'נוצרים ציונים' שגייסו מיליונים וסייעו ליהודים לשוב לארץ.



התרשמתי מאד מציור הקיר הענק המורכב ממסכי מגע והמבקרים נוגעים במסך ולומדים על הדמות המעניינת אותם.


בעיניי, הגלריה המרגשת  ביותר היא גלריית "אורות באפילה" העוסקת בשואה ומביאה את סיפורם של חסידי אומות העולם: אוסקר שינדלר, אירנה סנדלר, משפחת טן בום וראול ולנברג, שחרפו את נפשם כדי להציל יהודים.

דניאל וולצ'ק מנכ"ל המוזיאון סיפר לנו שהמוזיאון תורם באופן קבוע לניצולי שואה והחל מהיום הנורא של 7/10 אירח בדירות האירוח שלו מפונים, פתח גן ילדים, העניק סיוע במזון וביגוד ואף איפשר למפונים לקיים אירועי בר/בת מצווה, ברית מילה ועוד במרכז המדיה שלהם. לחיילים הלוחמים נרכש ציוד מתאים והתקיימו אירועים בשיתוף בית החייל ועמותת נכי צה"ל.

ד"ר מייק אוונס הגיע מתחילת המלחמה מספר רב של פעמים לארץ כדי לתמוך ולעזור. מרכז המדיה שידר למיליוני צופים בעולם והביא את סיפור החטופים והנרצחים והעלה סרטוני הסברה רבים.

המוזיאון הוא ארגון ללא מטרות רווח.

מוזיאון ידידי ישראל - יוסף ריבלין 20 נחלת שבעה ירושלים

לפרטים נוספים ותיאום סיורים מודרכים במוזיאון  טל: 02-5329401

לאתר המוזיאון- לחצו כאן

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 10:00-18:00,

שישי שבת – סגור

4.היכן לאכול ולבלות? 'תמול שלשום'


בבית קפה/מסעדה כזו מיוחדת ומקסימה עדיין לא הייתם. בית הקפה שוכן בבניין עתיק לשימור מהמאה ה-19. וכבר בכניסה נכנסים לאווירה שונה ומרחיבת לב. מאות הספרים סביב, התמונות, החפצים, הכל כל כך ייחודי ומשדר שכאן נמצא לא רק אוכל טוב אלא גם שיח ותרבות.

דן גולדברג הבעלים של המקום סיפר לנו את סיפור הקמת 'תמול שלשום' לפני 30 שנה, ע"י דוד ארליך ז"ל והצטרפותו כשותף שנתיים אחרי. המטרה הייתה להקים בית קפה שישלב תרבות, אוכל טוב ואווירה טובה והם הצליחו בכך. 'תמול שלשום' הפך להיות אחד המוסדות האהובים והידועים בירושלים. תוכלו למצוא שם את הכורסא של המשורר יהודה עמיחי שהתארח שם תכופות. במהלך השנים התארחו שם מאות סופרים ומשוררים וגם היום נערכים במקום ערבי שירה, אירועים תרבותיים, תערוכות מתחלפות ואירועי מוזיקה.

דן סיפר לנו שכ-250 זוגות נישאו לאחר שהכירו ב'תמול שלשום'.

לרגל חגיגות שנת השלושים הגיעה שפית חדשה ויש מנות חדשות והכי חשוב גם סדרת אירועי תרבות הכוללת מופעים מוזיקליים, מופעי שירה וערבי ספרות.

לאירועי התרבות השונים ולתאריך ההופעות- לחצו כאן

על הקולינריה במקום אחראית השפית נעמי גיאת שהייתה חלק מצוות מחניודה. לרגל אירועי ה-30 היא הכינה מנות חדשות ומיוחדות שאת חלקן טעמתי והן מצוינות.

בין המנות: קרפצ'יו סלקים, כרוב צלוי משובח במיוחד ואל תוותרו עליו, סלט אנדיב, שווארמה טבעונית, סלט קינואה, פסטות, רביולי, פאי רועים מעולה עם תחליף בשר מחלבון אפונה ועוד.

לתפריט- לחצו כאן

חבל כל כך שאין מקום כזה בעיר מגוריי. לו הייתי גרה בירושלים 'תמול שלשום' היה הופך להיות המקום אליו הייתי מגיעה קבוע ולא רק בגלל האוכל, אלא בגלל האווירה והספרים. ממליצה בכל לב. תגיעו!

תמול שלשום – רחוב יואל משה סלומון 5 ירושלים, מדרחוב נחלת שבעה

טלפון: 02-6232758

כשרות- רבנות ירושלים חלבי גוש קטיף חלב ישראל.

שעות פתיחה: א'-ה' 8:30-23:00, ו' 8:30 עד כשעה לפני שבת. 

לאתר תמול שלשום- לחצו כאן

 

5.היכן ללון? במלונות IBIS במרכז העיר


לירושלים אני מגיעה כדי לטייל בה ואני מניחה שרובנו מגיעים לירושלים כדי לטייל ולכן המלון שאני מחפשת צריך להיות במרכז העיר, במרחק הליכה מכל האתרים המעניינים אותי, קרוב לרכבת הקלה ולקווי האוטובוס ושתהיה בו ארוחת בוקר מצוינת.

כאלה בדיוק הם המלונות של איביס ובפסח יש גם מבצעים שווים, מחירים נוחים ואפילו סיור חינם בעקבות עולי הרגל והוא יימשך 3 שעות דרך גיא בן הינום, קבר דוד, העיר העתיקה, הכותל המערבי, הרובע הארמני ושער יפו. (הסיורים יתקיימו בימים רביעי חמישי שבת ושני  24-25.4 27.4 29.4.)

הפעם לנתי במלון ibis styles הנמצא על מדרחוב 'בן יהודה'. אני מכירה את המלון וישנתי בו בעבר. זה אחלה מלון, בוויב צעיר ורענן, צבעוני ומשקף את האווירה סביבו כשההשראה היא שוק מחנה יהודה. הוא נמצא במרכז העניינים, מיקומו מעולה וארוחת הבוקר שלו משובחת במיוחד. חדר האוכל נמצא בקומה השמינית וממנו נשקף נוף ירושלים.



ארוחת בוקר במלון איביס סטיילס


המלון מבריק מניקיון, המיטה נוחה במיוחד והמחיר? החל מ-435 ₪ לזוג בערב החג הראשון והחל מ433 ₪ בחג שני.

ב ibis מרכז העיר המחירים הם: החל מ-620 ₪ לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר בחול המועד ובחג השני חצי פנסיון 1255 ש"ח לחדר זוגי

בנוסף, בחול המועד למזמינים בבתי המלון שני לילות, הלילה השני ב25% הנחה.

למבצעים השונים כולל ערב ליל הסדר והחבילות השונות- לחצו כאן

שני מלונות ibis ירושלים אידאלים לחופשה בעיר. ibis styles ממוקם, כאמור, על מדרחוב 'בן יהודה' ומלון ibis ירושלים מרכז העיר ממוקם מעברו השני של המדרחוב, בסמוך לכיכר ציון ורחוב יפו, מרחק של דקות הליכה בודדות מהעיר העתיקה ושער יפו, שוק מחנה יהודה, נחלת שבעה, גלריות, קולינריה, מרכזי קניות, פאבים וחיי לילה, מוזיאונים ועוד שלל אטרקציות.

המלונות שייכים לרשת  ACCOR הבינלאומית שהינה אחת הרשתות הגדולות בעולם ומעוצבים ברמה בינלאומית.

לפרטים והזמנות: מלונות איביס ירושלים   *9709 

לאתר איביס- לחצו כאן


גילוי נאות: הייתי אורחת המקומות שהוזכרו בכתבה.

bottom of page